Sunday, April 19, 2009

situasi sebenar.......

Actually,life in university mmg menyeronokkan dan akan meninggalkan banyak kenangan indah....
terutamanya sekali dengan kawan2......
Dekat UTM ni aku join Kelab Debat UTM atau nama gelarannya De-pikir.....
Ahli2 kelab ni mmg sporting giler n diaorg lain daripada kawan2 sekuliah dan kawan2 lain.....
kenapa?
-cara pemikiran cukup berbeza,dan banyak perkara baru atau ilmu baru yang akan aku dapat klu dengan diorang.....sebab diaorang ni sensitif skit dengan isu semasa....
kami selalu berdebat dan memberi pandangan tentang apa yang berlaku disekeliling....dan inilah kelainan dan keistimewaan budak2 de-pikir.
-ada lagi.....budak2 de-pikir bukan yang jenis mengata di belakang atau di depan tapi x tegur kita untuk buat perubahan.....kalau ade yang buat x kena pasti akan ditegur dan dibantu untuk berubah....esspecially bab penampilan,tingkah laku dan pertuturan....dan perkara inilah yang banyak membantu budak2 depikir untuk jadi org yang berguna dan ada personaliti....
-diorg x kedekut tenaga untuk membantu dan mendengar masalah.....masing2 akan cuba untuk mencari jalan penyelesaian yang boleh membantu dan selalunya nasihat mereka berguna......
selama ni kak tasya n dayah are the person yang selalu mendengar masalah,slalu membantu n bagi nasihat....tima kasih kak tasya n dayah..... : )
-junior2 pun bagus2....selalu tolong senior....cuma yang geramnya..malas datang training je....hehehe....kepada para junior,tlg berubah ek...rajin2 la datang training because without training u all will not improve in debate and get somehing.....pastikan integriti kali ni,kita di pentas final....cheeewahhhhhh......insyaalah,klu ade rezeki UTM.....

benda-benda mcm nilah yang susah kita nak dapat daripada kawan2 yang lain......dan aku x pernah menyesal join kelab ni....sebab salah satu perkara yang mengisi masa aku di UTM ni adalah debat.....kalau x ada debat,sure akan boring hidup aku di UTM......

sampai sini dulu cerita aku tentang de-pikir......nanti kalau ada masa gi...aku sambung g ek...hehe......

2 comments:

  1. hahahha..rajinnya kak ida mengupdate blognya..
    huhuhuhuh...

    ReplyDelete
  2. hehe...klu free...dah x dak keje...leh la update blog ni...

    ReplyDelete